Monday 30 September 2013

SAMBUNG BELAJAR DEGREE (EPJJ) -part 1

assalamualaikum...

entry kali ni aku nak cerita pasal nak sambung belajar...
aku merupakan diploma holder in public administration. lepas habis SPM, aku dapat tawaran masuk Uitm. aku ditawarkan bidang pentadbiran awam di Uitm Merbok selama 3 tahun.

tahun 2007, aku grad. then lps tu aku ada smbung dgree kat Uitm shah alam. aku amik, cos pentadbiran korporat. then, aku blja x smpai 2 minggu, pastu aku quit. hbis aku kena bambu ngn mak, abah, n yang paling teruk kena ngn kakak. ntah la, aku mcm xde hati nk smbung belajar. dalam kepala otak ni hanya nak cari kerja je.. banyak keja aku buat sblm aku dpt jawatan yang aku pegang sekarang. kisah suka duka tu nnti la aku cerita dlam entry akan datang, sekarang ni aku nk cite aku nk smbung dgree epjj dulu.. hehe. *excited*

niat nk smbung dgree ni da lama tersemat sebenarnya..sejak aku first year jawat jawatan penolong pegawai tadbir ni. ye la, da dapat keja tetap, baru la sedap nk smbung belajar, ye dak? dulu, masa kawan2 aku sibuk study fulltime dgree, aku sibuk cari kerja merata. then, bila aku da berjaya pegang jawatan dalam gomen, aku tgk kwn2 yg da grad dgree masih lagi tercari2 kerja. kesian kan? apa2 pun rezeki allah da tetapkan, masing2...

dulu, pas kawen, ingt nk wat dgree, epjj, then tangguh sbb tgh pregnant, setahun lepas tu disahkan hamil lagi anak ke 2, so, cita2 tu terpaksa la ditunda, hehe. sekarang baby yang kecik pun da 10 bulan, aku akan apply smbung dgree epjj intake mac 2014. so time tu baby pun da setahun lebih. insyaallah, aku akan berjuang as a wife, worker, mother and as a student pada tahun 2014 nnti. doakan aku ye kawan2...

and aku da pasang siap2 (implan) sejenis alat perancang keluarga yang tahan untuk tempoh 3 tahun. hehe. so, aku xyah risau lagi kot2 termengandung ke masa tgh belajar kan. hehe

and 4 the information, kelas dijalan kan selama 2 hari je sebulan iaitu pada hari sabtu. so, insyaAllah, harap2 aku boleh manage semuanya...aminnn

*bersambung ke part 2


No comments:

Post a Comment