Monday 30 September 2013

TIKET MOTO GP

asalamualaikum....

Entry kali ni aku nk menceritakan yang aku telah membeli tiket moto gp dengan harga diskaun.
nak tahu caranya? jeng jeng jeng....

firrst of all, entry sebelum ni aku ada menceritakan yang aku dan suami akan pergi menyaksikan perlumbaan moto gp yang akan diadakan di sepang international circuit pada 11-13 oktober 2013. so, tak di sengajakan, aku telah terbaca iklan di surat khabar metro rasanya yang me war-warkan harga diskaun tiket kepada maybank cardmembers.. diskaun hanya layak kepada maybank visa, mastercard credit dan debit card. so, aku ada debit card, then layak kot apply.. heh..cuba2 je la.

mulanya aku tak berapa faham sgt mcamana nk beli tiket ni. aku godek2 maybank2u xde pon icon sepang ni. then, aku pun try call customer service maybank. then, cust service tu explain kt aku yang tiket tu hanya boleh dibeli di kaunter dan online. so, aku prefer online, then dia minta aku buka lama web sepang circuit, so, aku pun buka laman web ni www.sepangcircuit.com. kat laman web ni ada instruction how to purchase the ticket.


mulanya aku ingt nak beli tiket F type. yang ni tempat yang kita nk tgk event  tu berlangsung. ada 3 type tiket which are MGS, K1 dan F. yang F ni paling murah la. hrga normal RM73 (murah la sangat) haha. so, if kita pkai maybank member card, kita dapat hrga Rm 53 shj. murah la tu kan. jimat rm20 tu. hehe.

aku pun call la husband aku, tanya pendapat, nk proceed ke x dgn hrga tu, then husband aku kata nnti dia call balik coz dia nk tya pendapat kawan dia. then setengah jam lepas tu husband pun call n bgtau nak beli tiket K1, member dia kata K1 lagi selesa. sbb bawa anak kan. yang si irsyad ni jenis cepat bosan, so, kalau dok kt K1 ni, kat bawah tu ada juga kedai2 utk buat beli2 sbgai umpan kat dia. hehe. then, aku pun setujulah.

setahun yang lepas, masa kitorang pegi (time tu xde anak lagi, tiket utk F stand ni baru Rm53, sekarang da naik ye hrganya. hhuhu...

okeh, lupa pulak, hrga utk K1 grandstand tu kalau normal RM103. if guna mayabnk membercard tu dpat la rm73. jimat rm60 utk dua tiket okeh.. then utk irsyad free, sbb budak bawah 7 tahun masuk adalah percuma.

so, aku pun da print tiket tu utk simpanan. if tiket ni nak ditukarkan kpd tiket yng asal, kena tambah rm20, so better pakai je la tiket print sendiri ni.. asalkan boleh masuk dan tengok event tuh. hehe.
ok, smpai cni shj, nnt da pegi sana aku update lagi.. huuhu

No comments:

Post a Comment